vecka 27 & en bild på magen

Du går nu in i den tredje trimestern och dina bebisar är c:a 24 cm långa från huvud till rumpa och 38 cm långa totalt! Dom här små varelserna väger nu omkring 1200 gram, eller 1.2 kg! Dom kommer dessutom att öka ordentligt i vikt under den sista trimestern, även om den inte blir så mycket större.

Om dina bebisar föddes nu skulle dom ha mer än 90% chans att överleva. Även om dom är långt ifrån färdigutvecklade så skulle dom ha goda chanser att klara sig med rätt vård. Du har ännu ungefär 13 veckor kvar av din graviditet och under denna tiden kommer bebisarna att fortsätta växa och utvecklas. Nu är det bara en trimester kvar!

För er som undrar vad trimester är så betyder det tremånadersperiod/ett kvartal. alltså delas graviditeten in i tre trimestrar. Första trimestern 1-3 mån. Andra trimestern 3-6 mån. Tredje trimester (där jag är nu) 6-9 mån.


pusspuss & massor av sparkar från bebisarna.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken liten mage för o ha tvillingar :D

2010-12-28 @ 14:52:11
URL: http://malinmasken.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva.

Vilken fin mage. Saknar min nu när jag ser din! :)

2010-12-29 @ 17:54:35
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: frida

vilken fin magen :D jag har en fråga.. Hur berättade du för din mamma/pappa att du var gravid? och hur reagerade dom ? :) <3

2010-12-29 @ 21:29:52
URL: http://friidalaago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0