Fått lånat en data

hejhej!
fick låna en data förut och så köpte jag bigbrother live så att jag skulle kunna ha något att göra här nere, men då funkar liksom inte det på iphonen, så jävla surt.. sen kan man inte se avsnitten på den här datan för den har inte flashplayer :( ÅH! Sur nu...

Idag har jag varit här nere själv med tjejerna och ska va det imorgon också.. Anton är hemma, vi har varit alldeles för mycket så vi behövde en paus från varandra några dagar. Börjar bråka så mkt annars, tråkigt men så är det. Vi vill ju bara det bästa för vårat förhållande, så vi inte tröttnar på varandra. Det blir också ännu mer bråk när vi är här nere för det finns inget att göra, då blir man sur och trött på situationen.

Snart kommer nattens personal säkert in hit till oss och hälsar på, hoppas det inte är några svidkärringar. Och hoppas dom kan ta dom ett mål inatt så att jag skulle kunna få sova lite, skulle vara underbart!

Yoline har också fått sond nu :( hon har börjat äta så dåligt.. Imorgon blir förhoppningsvis Yoanna av med syrgasen, det är superbra. Men det dåliga är att Yoline kanske får det istället då.

Tänkte också berätta lite om vad det är för sjuk dom är. Det kallas Rs-viruset. Väldigt vanligt på små barn och det är en förkyldning kan man säga. Men skulle vuxna få det så skulle det vara som en helt vanlig förkyldning, lite hosta och så.. Men på så här små barn så blir det typ 10 gånger värre. Mina barn har hosta, nästäppt, släm i halsen, feber, svårt att andas själva (därför syrgas) och sen så allt detta påverkar deras ätning, dom får det jättejobbigt att äta själva på napp, så därför så har dom en sond genom näsan som går ner i magsäcken, där man sprutar ner mjölken så att dom får i sig den mat dom skall, så att dom inte går ner i vikt.
Yoanna börjar bli bättre, hon har varit sjuk i 6 dagar nu och den 5e dagens så (enligt personalen) är det som värst, sen brukar det vända, och det märks för att hon börjar verkligen bli bättre nu. Men då börjar såklart lilla yollis bli sämre :( Tråkigt.. Men så är det, och vi får hoppas att båda tjejerna blir bättre snart.

Nu har ni fått massa information, om ni undrar något så är det såklart bara att fråga på i kommentarsfältet så svarar jag på dom så fort jag ser dom!

Det blir också väldigt dålig uppdatering nu när jag är här nere, men det måste ni förstå. Har inte tid.. och när jag uppdaterar så blir det antingen ett inlägg med en pytteliten bild (uppladdad från iphonen) kan inte göra dom större då) eller ett inlägg med bara text. Men stå ut! Det blir bättre sen när vi kommer hem :) Och det gör vi förhoppningsvis i veckan :)

Men det var allt för mig, glöm inte att fråga om det är något nu!

Puss på alla söta läsare. :*


Kommentarer
Postat av: miia mamma till My

Stackars flickor :( Jag fasade för att det skulle va rs-viruset, då när du skrev att hon började bli förkyld. För det härjar som fasen just nu överallt.

Hoppas dom kryar på sig snart, tänker på er :) Kram

Postat av: sofie

Var de inte bara en som var sjuk nyss?:O

2011-04-24 @ 10:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0