FUCK YOU BARNAVDELNINGEN!

VARNING FÖR SUR MAMMA!
Mamma kom ju hit förut ang det där med soc.
Då frågade mamma varför? framförallt. Och dom sa därför att vad dom har sett när jag har legat här nere så har jag bara tagit hand om dom själv och det har inte varit någon här och hjälpt mig och blabla.. Men det finns en gaaanska självklar anledning.

1. När vi låg här nere i en månad så fick jag hjälp med matningen osv av personalen här nere! Därför tror jag inte att varken mamma, min moster eller min mormor & morfar(dom som hjälper mig hemma) har tänkt på att behöva komma hit och hjälpa till?
2. Personalen har inte ens sagt att jag ska ta hit folk som kan hjälpa mig för att dom inte kan? Eller... kan? Dom har ju hjälpt mig :s lite lost på den punkten.
3. Dom jobbar, dom har ett hem att komma till, mamma & min moster har barn att ta hand om, att laga mat till osv. Och mormor och morfar bor 2,5 mil från stan.
4. Dom trodde att det var besökstid här och att man inte FICK komma hit, för så var det förra gången vi låg här nere.

Så att..! Det är bara sååå patetiskt. Ett sånt jävla påhopp är det, jag känner mig faktiskt särbehandlad bara för att jag är 16 år. Jag är en utmärkt mamma (är inte självgod), jag gör allt för mina barn ALLTID! Det har jag också skrivit här 10000 gånger. Fattar inte att dom ens drar in soc i vårat liv, för att dom känner någon såkallad ORO för oss av det dom har bedömmt här nere på en vecka, HÄR NERE, på SJUKHUSET! Ah, ni hör ju bara själva hur patetiskt detta är. Varför kunde dom liksom inte sagt till: -Nej, nu Amanda får du ta ner någon som kan hjälpa dig lite med matning osv.. Nejnej, här har jag kämpat för mitt liv, helt själv, i tron om att jag inte FÅR ta hit folk. Sen kommer det som en blixt från klar himmel helt plötsligt en dag att tydligen "alla här nere känner samma sak" du får ingen hjälp och kommer inte klara det här själv. Och när jag sa till dom "Jag vill inte ha med soc att göra, jag vill inte ha kontakt med dom!" och min mamma sa att hon inte heller ville det, så säger dom bara "det är våran skyldighet" VADÅ FÖR JÄVLA SKYLDIGHET? Ett jävla påhitt är det, enligt mig. Men jag behöver inte oroa mig, tänker gå på det där socmötet med hela tjocka släkten.. Med varenda person som hjälper mig hemma! Så ska dom intyga att jag absolut har stöd. Jävla idioter! här kämpar min familj med att försöka hjälpa mig och få ihop schemat så att jag ska ha massor av stöd av dom och hjälp så får dom en kniv i ryggen och blir påhoppade såhär av barnavdelningen?! Usch, skäms på er! Usch usch usch!!! Det värsta också är att när jag säger som det är, berättar om det stöd jag får, så misstror dom mig! Dom tror inte ett dugg på mitt ord, dom tror att jag sitter och ljuger dom rakt upp i ansiktet för att typ.. skydda min familj? och mina barn? VILKEN JÄVLA MÄNNISKA SKULLE ENS GÖRA SÅ?! Nej, nu tänker jag faktiskt sluta skriva, skulle kunna bara skriva en jävla bok om hur idiotiskt detta är. Jag är såå sur! Men jag kommer ha ETT möte med soc, ett ända möte, där jag berättar hur vi har det och sen ska det vara nog! Byebye soc! Inget mer, inte förrens JAG kommer och ber om deras hjälp.. Jag vill inte ha dom hängandes efter mig som nån jävla svans!

Men jag behöver inte ens oroa mig, jag vet hur jag har det hemma. Jag vet att jag redan har den hjälpen och stöttningen som dom vill att jag ska ha och som dom inte tror jag har. Så det kommer lösa sig, 100% säker! Annars jävlar!

Puss på er och tack för era stöttande kommentarer! Ni äger. 


Kommentarer
Postat av: Emelie - 20år och tvåbarnsmamma!

Oj, det låter helt skumt. Utav din blogg att döma så är du en fantastisk mamma och det märks att du verkligen tar hand om dina barn så jag kan inte se att det finns en anledning till att anmäla till soc. Jag tror inte att du behöver oroa dig =) Ni kommer säkert få gå dit på något möte men mycket mer än så kommer inte hända.

2011-04-28 @ 23:01:03
URL: http://mammatillebbaa.blogg.se/
Postat av: MammatillWilma

Du ska veta hur stark du är :D Du är en underbar ung mamma som verkligen fått mig att älska din blogg och följer den. Dom är så otroligt vackra och har fått en underbar mamma så stå på dig :D

2011-04-28 @ 23:25:29
URL: http://mittlivsommamma.myshowroom.se
Postat av: Mami

Du är bäst! :)



Puss <3

2011-04-29 @ 10:33:56
Postat av: Linn - mamma som 15 åring

Tyvärr är det så att vara ung mamma! Vi blev kallade till soc på konstiga grunder när min dotter var liten. Men det var egentligen bara för att jag var 15 och pappan 18 år. Av det man läser i bloggen verkar du vara väldigt mogen och tar bra hand om din barn! Jag beundrar dig som orkar med två små. Stå på dig så kommer allt lösa sig!

2011-04-29 @ 11:56:16
URL: http://linnv.wordpress.com
Postat av: ina - 15 år och hjärtsjuk

Du är stark och kommer klara det, en sån bra mamma som du är till joanna o joline finns det ingen annan som är :)



Kram <3

2011-04-29 @ 12:50:53
URL: http://inaholm.blogg.se/
Postat av: Tessa

Du är så bra Amanda! :D

Stå på dig, annars gör någon annan det!

Vi kommer att stå vid din sida när soc knackar på.

Vi ska visa dem att du faktiskt inte behöver deras hjälp. Hade barnavdelningen i frågasatt din situation hemma tidigare hade vi varit nere hos dig och hjälpt till redan från 1:a dagen. (Så hade du sluppit allt detta.)

Kram <3

2011-04-29 @ 14:24:38
Postat av: Charlotte

GUd jag lider med dig!

Alltså det är sjukt vad dom ska gå på unga mammor. Själv var jag arton när jag fick barn vilket också är ungt, men jag slapp alla jobbiga grejer tack och lov. Däremot så var min syster bara 16 när hon fick sin första och hon har fått kämpa för att folk tycker så mycket.



JAg tror att du klarar dina barn lika fint som en 40 åring skulle kunna göra, om inte ännu bättre. Så stå på dig, vet att det är jobbigt. Men det lönar sig till slut!



Jätte fina bebisar du har och ta hand om varandra nu och lycka till!

2011-04-29 @ 14:37:19
URL: http://enmammasliv.webblogg.se/
Postat av: Clara

Stå på dig! Du äger :)



Kram <3

2011-04-29 @ 18:23:31
Postat av: Anonym

Stå på dig! Håll dig borta från jävla soc, dom ställer bara till besvär, och tror att dom vet allt. men det är fel!! Dom som jobbar är är fan dumma i huvet, på riktigt, störda.Stå på dig och ta hjälp från din familj. Men vad du än gör HÅLL DIG BORTA IFRÅN SOC!!!

För du verkar vara en cool tjej och en sjukt bra mamma!!

2011-04-30 @ 12:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0