Just nu!

Sitter & läser Pigge werkelins bok "klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak" en Gotlänning som var med i tsunamikatastrofen i Thailand. Han förlorade sina 2 små barn och sin fru och stannar kvar i Thailand för att hitta dom och ta dom tillbaka till Sverige. Det sista han skulle göra var att lämna dom där i katastrofen, säger han.


En sida från boken.

Varför lyfte ni inte barnen och sprang? Varför försökte ni inte komma undan? Jag har hört de frågorna många gånger. Svaret finns i den här bilden. Den är tagen av norrmannen Espen Olafsen klockan 10.28 på morgonen i Khao Lak från altanen på andra våningen i våran bungalow. På samma altan, i samma ögonblick, finns även min fru Ulrika och våra två sönder Charlie och Max. En par personer joggar på stranden, stolarna väntar på att användas, palmerna vajar. Lugn råder i turistparadiset. Tre minuter senare är tsunamin över oss. Den brunskummande vågen har rest sig till en tolv meter hög vägg av vatten, som rusar fram med en hastighet av ett par hundra kilometer i timmen. Skälet till att vi inte lyfte upp barnen och sprang är att ingen anade vad som skulle ske. 10.31, tre minuter senare efter den här bilden togs, var katastrofen ett faktum.

Rekomenderar VERKLIGEN boken!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag undrar om du har köpt den någonstans, eller om du lånat den. För jag hittar inte den någonstans på internet, slut överallt.. så tänkte bara om du visste vart jag kunde få tag på den! :)

Bor i stockholm, o inte på gotland om det nu kan va till nån skillnad :D

Puss!

2011-04-16 @ 21:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0