Dagens diss

Går till:
Micah.se.

Jättesöt tjej, och underbart söt dotter Kelly.
Men, hon tar ju inte ens hand om sitt barn. Hon har åkt fram och tillbaka till bup, blivit inlags på sjukhus av olika anledningar. Tycker inte det är så en mamma ska bete sig. Hon är ung, ja. Men hon hade ett val, hon VALDE att bli mamma. Och absolut kan det vara jobbigt ibland, men hon hade ändå sitt val. Och även fast man bara känner att man vill dööö för att det är så jobbigt så klarar man det ändå! Man gör bara det, för att man älskar sina barn. Tycker det är heeelt sjukt det hon gör, låter Kellys pappa ta hand om henne medans "micah" festar, gymmar, går på stan, åker utomlands och allt som vi andra mammor verkligen inte kan göra varje dag, så träffar hon Kelly då och då. Det är oansvarigt! Kelly är en MÄNNISKA, och hon behöver sin mamma. Jag ger all cred till Kevin (pappan) för att han iaf tar hand om lilltjejen. Och tycker att Mikaela kan skärpa till sig! Det är faktiskt hennes barn, hennes val och hon får bara kämpa! Kämpa kämpa kämpa! Så dagens diss går till henne. Usch... mår bara dåligt när jag läser hennes blogg där hon tex skriver "Hon har inte glömt mig även fast vi inte ses så mycket. Längtar redan tills vi ska träffas nästa gång." Fy, att hon ens kan leva med det.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Visst jag håller med dig. Men just nu träffar hon ju inte kelly så ofta för hon bor långt borta men det verkar som om hon mår bättre så då kanske hon kommer tillbaka o blir en underbar mamma :))

2011-08-11 @ 20:34:16
Postat av: Fanny

Hon är ju där hon är av en anledning. Och det är inte så lätt och göra som man vill när man bor i ett familjehem, i Uppsala. Visst så borde hon tänka på sin dotter, men så länge hon är där så kan hon nog inte göra något annat än och vänta.

2011-08-11 @ 20:44:09
URL: http://underbarafamiljeliv.blogg.se/
Postat av: frida

håller helt klart med , har läst hennes blogg ett tag nu! fattar inte vad människan tänker på ibland!!

2011-08-11 @ 21:31:35
Postat av: Felicia

Man ser ju i hennes ögon och ansikte hur lycklig hon blir när hon är med Kelly. Hon vill säkert (inte för att jag vet) vara med Kelly men som Fanny sa, hon är där av en anledning och man måste träna och köpa sig nya kläder ibland faktiskt. Men om hon fick vara med Kelly så skulle hon säkert det, vad jag tror.



Jag skulle inte gjort det som mamma, men hon kanske måste vara där?

2011-08-11 @ 22:17:34
URL: http://feliciiian.blogg.se/
Postat av: Maria

Hon är där av en anledning. Skärp dig, du vet inte all fakta.

2011-08-12 @ 01:48:14
Postat av: S

Hon har ju inte valt att vara på behandlingshem och att inte träffa sin dotter ofta? tänk efter. Jag tror inte att någon är en HELT perfekt mamma, inte ens du.

2011-08-12 @ 16:03:21
Postat av: Du är ju korkad

Det var det mest korkade inlägg jag läst. Du verkar inte ha fattat att Micah blev sjuk efter förlossningen. Det är inget som man väljer att bli. Tror du också att man väljer att få cancer diabetes osv.

2011-08-12 @ 21:00:18
Postat av: Stina

Håller med dig. USCH!

2011-08-16 @ 00:34:37
Postat av: Viola

Det är långt ifrån alla som klarar av att ta hand om ett barn när de själva är ett, särskilt inte när man som Micah har uppenbara psykiska problem. Inte för att jag försavarar hennes beteende, men det är ändå bättre att hon får växa upp själv först och få vård än att hon vistas i närheten av sin dotter när hon endå är självmordsbenägen, tycker jag.

2011-08-17 @ 22:31:49
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Emma

Men herregud! Hon är på behandlingshem för att hon mår psykiskt dåligt. Hon har försökt ta självmord osv. Tycker du då det är rätt att låta henne ta hand om sin dotter när hon knappt kan ta hand om sig själv. Det är hur bra som helst att hon har kommit under behandling så hon kan leva resten av sitt liv med sin dotter, för det vet jag att hon kommer att göra! Jag känner Mikaela och hon är verkligen inte ute och festar, åker på semester, går och shoppar hela tiden osv som du nämner. Hon får inte göra som hon vill, hon är på behandlingshem, vet du inte vad det innebär?

Det är synd om Mikaela, men just nu är hon på bättringsväg vilket är hur bra som helst!

Man ska inte säga så mycket utan att veta.



Annars, din blogg är jätte bra och rolig att följa. Dina barn är otroligt söta!

2011-09-28 @ 21:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0