Svar på frågestunden

Tjejerna ser ut att ha utländskt påbrå, är det från pappan eller dig? Vilket land isåfall.. :)
Helt riktigt! Gustav (deras pappa) är från colobia :)

Hello :) Hur är relationen med pappan till barnen? Ger han underhåll till barnen?? =)
Kram
Eftersom dom är så små ännu så är det inte riktigt en relation. Men om du menar om han träffar dom, så nej.. inte just nu. Han har träffat dom en gång och det var första gången, nu i sommras när vi åkte upp till stockholm. Han bor ju på behandlingshem. Men jag och han har jättebra kontakt! Vi pratar typ varje dag i telefonen. Hoppas på att han kan komma hit snart, han saknar dom och vi saknar han ♥ Och ja, han betalar såklart underhåll :) Kram på dig!

hur ser du skillnad på dom ?
Yoanna har längre hår än Yoline. Lite olika ansiktsdrag och så har Yoanna ett födelsemärke på sin vänstra arm. Men målar fortfarande hennes tånagel, TÄNK om man skulle blanda ihop dom liksom, vad gör man då?? Så för att vara på den säkra sidan så är den målad!

När ska dom börja på dagis?
Ansökte om dagisplats för några månader sen på lite olika dagis här i närheten. Men har inte fått något svar ännu. Jag skrev då från den 1 mars, då dom är ca 1 år och 1 månad.

Hur länge kommer du använda likadana kläder till tjejerna? Och vad för slags förälder vill du bli? Vill du bli den som är sträng eller hur vill du vara?
Oj bra fråga! Det har jag ingen aning om faktiskt. Jag tycker det är sött med likadana kläder, men när dom blir större så blir det nog bara lika till "fest" och finare tillfällen :) Jag vill bli en mamma som dom kan prata med, och jag vill att dom ska ha respekt för mig så som jag kommer ha för dom också såklart och att vi ska kunna ha en bra relation, kunna diskutera om något är fel osv. Men när det gäller festande och dylikt så kommer jag vara STENHÅRD! Eftersom jag själv har varit en riktig festprisse osv, så lär man sig av sina misstag och vill inte att mina barn ska bli som jag var.

Vart ska ni flytta ?
Och hur stor är lägenheten :)
Vi ska fortfarande bo kvar här i bingeby, fast på en annan gata. (för er som inte bor på gotland så är bingeby ett ställe på gotland, som ni såklart förstår. Jättemysigt! Har bott här hela mitt liv och tänker aaaldrig flytta!!). Lägenheten är en 3a, 80kvadrat, på ÖVERSTA VÅNINGEN, motion på hög nivå med två bebisar i famnen. ;)

hihi påtal om ditt hår nu igen, tycker det är otroligt vacker, tänkte o du kanske ville berätta hur du gjorde och vilka produkter ni använde när ni fixade i ditt löshår. Och sen en annan fråga, hur kom du på Namnen till dina fina barn? :) Kram!
Tack så mycket sötnos! Jag beställde ett "startpaket" från rapunzelofswedens hemsida. Nailhair heter det. Kostade ca 1700:-, då får man med 100 slingor, värmetång, kam, och massa andra grejer som jag inte ens vet vad det heter. Men min kompis fixade det på mig, hon går frisörlinjen. Längst ut på vare slinga så finns det "torkat" lim som är format som en kupa. Så tar man sitt eget hår och lägger i kupan och använder värmetången för att smälta limmet så att det sitter fast tillsammans med håret. Sen måste man rulla med fingrarna på det varma limmet/vaxet (man får med små finger-skydd) så att det inte bara blir rinnigt och fult. Det tog fem timmar men det var helt klart värt det! :)
Gick på samma läger som en tjej som hette Joanna för flera flera år sen, och tyckte det var så fint. Sen har jag hållit mig till det namnet sen dess. Och yoline kom jag på när jag lyssnade på dolly partons låt. :)

Kommer dom att få lika födelsedagspresenter när dom är små och inte önskar sig själva? Kram!
Jag vet inte ännu. Funderar på att dom ska få 2 presenter tillsammans som dom får dela på alltså "grattis yoanna och yoline från mamma" fattar ni? ;) , om det är något dyrt. Tex "lära-leksaker". Men är det någon liten leksak så får dom nog lika :) Kramkram

Kan du inte lägga upp en bild på klänningen som du ska ha på tjejernas barndop
gör det sen :)

När skall ni flytta?
Hur tror du att det kommer kännas att bo helt ensam med tjejerna?
Inflyttningsdatumet är den 1 oktober. Men jag vill fixa iordning allt innan vi flyttar in så det kanske blir till årsskiftet :) Det kommer kännas skönt, men samtidigt jobbigt. När man är van att få all hjälp man får, slippa laga mat osv. Det kommer bli tufft, självklart! Men jag vill, jag vill bilda min egen familj nu. :)

vart köper du de flesta kläderna t barnen?
mest på h&m och cubus, dom har supersöta barnkläder :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0