Trött på fördomar!!

Hej :)
Imorse vaknade tjejerna klockan åtta, så gick jag upp och kokade lite havregrynsgröt till dom med mosad banan i och lite äppelmos! Sen håller jag på och tvättar nu, ska ut om en halvtimme. Barnen åt lunch vid halv 11, så nu är Gustav ute och går med dom i vagnen. :)
Ikväll blir det biiio! 

Fick också en kommentar, så här "Pelle" får du ett svar på tal:

Förstår verkligen inte vad vittsen är att gå ut på Jul? speciellt inte när man har avlat fram två barn? då får man för fan ta hand om dem med? och du spårar alltiid ur så vad är de som är kul med att festa då egenltigen?? Nej hu, ta hand om dina barn, spec på JUL

Det är inte meningen att du ska förstå allt heller. Det är dagen EFTER julafton, och ja det är fortfarande jul då. Men det är inte så att man gör något speciellt? Och vad spelar det för roll att jag "avlat fram" (som du så fint kallar det) två barn? Mammor, och speciellt INTE unga mammor får verkligen inte festa, usch... det är så fel! TÖNT. Jag tar hand om mina barn varje varje dag. Och ibland får man faktiskt unna sig att gå ut och vara med sina kompisar. Jag spårar inte alls ALLTID ur när jag festar, visst det har hänt, men verkligen inte alltid ;). Nej hu, på DIG SJÄLV. Det är ju inte precis så att Yoanna & Yoline fattar att det är jul? Det är som vilken annan dag som helst för dom, för mig också för den delen. Man skulle likagärna kunna skita i att köpa julklappar till dom, för dom förstår ändå inte det. Men det gör jag såklart inte, men ändå! Get the point. Stick från min blogg om du skall vara så negativ och tro du känner/vet något om mig, mina barn och mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Anna

Gillaknapp på ditt svar på tal!!!

Självklart får man gå ut som mamma, hur ung mamma man än är, herregud vad jag kan bli trött på sånt här, hur orkar folk lägga energi på att sitta och bli irriterade över att du går ut och partajar lite? Hoppas du får en kul utekväll i alla fall och skit i surpellen!

2011-12-20 @ 16:04:14
URL: http://mammananna.bloggplatsen.se
Postat av: samanta

på söndag FUCKAR VI UR!!! SKA PELLE ME ELLLLAAA ?

2011-12-20 @ 23:35:53
URL: http://ssamanta.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Bra sagt Amanda!!!

Stå på dig, du har full rätt till att unna dig något!

Hoppas du får en trevlig jul :).

Hälsa Gustav. Kramar Mikaela med lilla Hanna!

2011-12-21 @ 01:10:17
URL: http://tegelstenenochjag.blogg.se/
Postat av: louise j

Jag tycker att Pelle kan tänka på jehovas vittnes ingår som aldrig firar jul över huvudtaget ! Är det här det värsta som finns att Amanda går ut och festar så borde du ta en titt på hur andra barn har det , y&y har det riktigt jävla bra .

2011-12-21 @ 10:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0