Förlossningsberättelsen

Skriver ett inlägg från mobilen för har inget annat för mig just nu :) I torsdags väckte dom mig på morgonen och jag åt frukost och efter ett tag kom min moster och lämnade tidningar och lite. Så kommer dom in i mitt rum och en läkare säger att det närmar sig förlossning, dom kommer sätta igång mig antingen idag eller imorgon. Sen gick hon igen, men kom tillbaka inom 10 min och sa att dom sätter igång mig i eftermiddag. Jag hade panik. Men inom kort kom anton och mamma. Jag låg på mitt rum ganska länge och bara väntade. Eftersom jag skulle göra snitt så var jag tvungen att vara fastande i 6 timmar. Men det började bli dags nu och jag gick in och duschade och klädde på mig sjukhuskläder. Låg bara och darrade nu, och det kom massor av paniktårar. Men tillslut kom läkarna och körde upp mig. Jag låg inne på någon avdelning först, anton var och bytte om och alla läkare presenterade sig för mig. Sen körde dom iväg mig och jag fick lägga mig i en liten, jättesmal, hög säng som dom sen körde iväg mig till operationsrummet och La mig under två stora lampor. Dom satte på mig elektroner och någon sak på fingret. Sen fick jag sätta mig upp kutryggad och dom tog ryggmärjsbedövningsprutan i ryggen sen kände jag bara hur benen blev helt varma. Och tillslut var jag helt bortdomnad i halva kroppen. Jag låg och darrade som fan i armarna. Anton satt bredvid mig hela tiden och lugnade mig, min fina älskling <3 Jag kände nu hur det började trycka och dra och tillslut så hörde jag ett skrik och både jag och anton började gråta. Så kom dom från med Yoanna till mig och sen vidare iväg. Sen kom det andra skriket, lika underbart. Dom kom från med yoline också sen gick dom. Dom sydde igen mig och hissade över mig i min säng igen. Sen fick jag ligga på uppvaket i 3 timmar. Mamma och anton gjorde mig sällskap. Så fick vi åka ner på barn och se på prinsessorna :) så underbara så fina. Dom hade massa slangar , andningshjälp, drop och sond. Nu klarar dom sig utan drop och andningshjälpen. Mina fina änglar är så duktiga. Jag är världens stoltaste mamma! Älskar dom upp till månen och tillbaka 5000 miljoner gånger om. <3

Kommentarer
Postat av: S

gjorde du kejsar snitt :)?

2011-02-13 @ 14:41:30
Postat av: Jolene lee

hoppas allt går bra med dig o dina små <3 lycka till med dig o dina barn

2011-02-13 @ 15:25:03
URL: http://jolenelee.blogg.se/
Postat av: B

Hoppas allt är bra med er :). Men hur mycket vägde tjejerna och hur långa var dem ? :)

2011-02-13 @ 23:11:18
Postat av: Anonym

Hur lång tid tog förlossningen? :)

2011-02-14 @ 14:13:06
Postat av: SOFIA

gjorde det ont ?

2011-02-14 @ 16:03:10
URL: http://sofiasvernell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0