ÅH HERREGUD!

Måste bara få skriva det här. VARFÖR är alla gravida nu? det känns som att alla gör det för uppmärksamhetens skull, vet ni att ni måste uppfostra det där barnet resten av erat liv. Dom kommer bli som ni och som ERA föräldrar, jobba, ta studenten, supa och allt. Vissa ba: ååh gulligt. Vadå gulligt? Ja, visst när dom är små. Men har ni tänkt på att dom kommer växa upp, dom kommer bli jobbiga tonåringar osv.
Och om jag ska vara helt ärlig också så tkr jag bara att det är jobbigt med all uppmärksamhet, allt ska handa om mig mig mig hela tiden, JA jag ska ha barn. So? Så fort jag skriver med ngn, så frågar dom alltid om min graviditet. Det är inte ens ovanligt längre att vara gravid vid ung ålder, speciellt inte på gotland. Här är verkligen alla gravida nu, 4 kanske 5 av mina kompisar är det, 2 st har berättat att dom "ska" skaffa barn. Och kommer någon och säger "jag är gravid" så är det liksom ingen chock man får, utan ba: okej grattis! :) så pass vanligt är det på gotland, fattar ni? 2 av mina kompisar blev gravida ungefär samtidigt förra året, och födde i somras, dom var nog dom första på gotland innan "trenden" började, jag blev gravid i somras och gick ut med det i typ oktober för mina kompisar. Sen dess har det bara blivit fler & fler som blir med barn. Och ska säga en till sak till er, jag vill absolut inte vara någon förebild för "unga som vill skaffa barn", hade jag fått bestämma nu så hade jag kanske väntat lite. Jag ångrar absolut inte mina änglar, men hade kunnat 'skaffat dom' med någon jag älskar/någon som älskar dom också. Tycker egentligen att man ska vänta. Jag har redan gjort allt i mitt liv som man ska göra. Och jag har tröttnat på ungdomslivet, supa osv.. Därför, är jag mogen till att ha barn. Förstår ni skillnaden?
mamma finns här för er alltid, ska se till så att ni alltid har det bra, och mår bra! det är mitt ansvar, och jag ångrar verkligen inte er, ni och anton går före allt! ♥ och vi kommer bli en sån mysig familj, längtar!
.
men aa, ni som nu är gravida önskar jag all lycka till! och välj det som känns bäst för er, men tänk igenom det en extra gång.

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller verkligen med dig amanda!

2011-01-12 @ 14:13:47
Postat av: Cajsa

Håller med! Lycka till med barnen Sötnos! :)

2011-01-12 @ 14:19:01
URL: http://cajsafridaolsson.blogg.se/
Postat av: sarastille - jag säljer billiga designer!

Hej! :) Nu har jag dragit en vinnare av Dagens blogg och lagt upp ett inlägg i bloggen. Om det var du som vann önskar jag dig grattis, om inte kan du gärna passa på att anmäla dig igen, ikväll drar jag tio vinnare, så då är chansen extra stor att vinna! :)

2011-01-12 @ 15:04:41
URL: http://saramagdalena.blogg.se/
Postat av: Hannis

Har med tänkt till lite angående det där.... Det är ju en människa man pratar om, som man är bunden till HELA livet. Det är inte bara golli goll osv, utan det är sååå mycket mer!

Kram

2011-01-12 @ 23:41:31
URL: http://magnussonhannaemeelia.blogg.se/
Postat av: Fanny höök

Klokt skrivet amanda!

2011-01-15 @ 19:49:14
URL: http://stupidwoman.soclog.se
Postat av: ...

varför gör du en sån här blogg om du tycker uppmärksamheten är jobbig?

2011-02-12 @ 15:00:44
Postat av: Anonym

det är roligt när du skriver att du "är trött på ungdomslivet", att supa osv... som jag uppfattat det så är du bara 16 år gammal? Vad händer när du fyller 18/21 och kommer in på krogen? Ditt ungdomsliv har ju inte ens börjat! fast jag är själv mamma till en underbar dotter så jag vet hur lätt det är att välja bort krogen, men jag tyckte som sagt bara att det lät så roligt när du skrev att du var trött på supandet när du inte ens gjort det lagligt ännu :)

2011-05-30 @ 20:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0