Det dåliga med en graviditet!

Varför nämner aldrig folk hur jobbigt det är att vara gravid? Dom säger bara att det är såååå mysigt och blabla. Själv så är min syn på graviditeten heeeelt annorlunda. Vad är det som är så mysigt med att vara stor som ett hus, och inte kunna gå utan typ få andnöd? Eller, ha ont i ryggen varje gång man suttit upp? Inte kunna ligga på magen när man sover, som är den absolut skönaste sovställningen! Inte kunna röka, såå jobbigt och det gör en på ännu dåligare humör än vad man kan få pga av humörssvängningar! Vad är det som är mysigt med att få halsbränna, spy & vara yr då & då? Ja.. det finns ju 1000 saker man skulle kunna ta upp. Tänk allt vi gör för dom barnen.. en graviditet är verkligen inte mysig, det är en mardröm, enligt mig.. haha! Men jag gör det absolut för att äntligen kunna få ploppa ut bebisarna och mysa med dom! :)
puss på er! ♥

Kommentarer
Postat av: Nora Österberg ♥

vad fin du är :)

2011-01-20 @ 13:07:38
URL: http://noraosterberg.blogg.se/
Postat av: Malin

Du kommer förstå det när barnen kommit :) Har man inte barn kan man inte tänka sig in hur mkt kärlek man kan ge sitt barn. Och när allt det där försvinner som du levt med kommer du sakna det. Kanske inte direkt efter förlossningen men efter ett tag kommer du ha glömt allt jobbigt och bara se det mysiga :D Därför säger alla att det är så mysigt :)

2011-01-20 @ 14:49:38
URL: http://malinmasken.blogg.se/
Postat av: Linn - Mamma som 15-åring

Jag förstår inte heller, jag mådde jätte dåligt ifrån v.5 tills min son föddes. Inte en enda dag mådde jag bra så tyckte det var en pina att vara gravid! Skrev en lista med alla fel jag fick (bara för att komma ihåg hur hemskt det var så jag inte gör det igen) och det blev 29 st.

2011-01-20 @ 14:55:27
URL: http://linnv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0