Ekonomi och boende.

Några av er undrar säkert hur jag kommer sköta min ekonomi när bebisarna föds. Det är såhär, att jag har varit på möte hos försäkringskassan och av dom kommer jag att få 180kr/dag ungefär i lite mer än ett år. Men jag bestämmer själv vilka dagar jag ska få/vill ha pengar på, det är svårt att förklara men.. haha. Sen kommer jag få underhåll från pappan till barnen max summan där är typ 1500 per barn och sen barnbidrag 1050 kr per barn.
Och sen så kommer jag bo hemma ett tag.. så att min mamma har sagt till mig att så länge jag bor hemma så sparar jag ju mera pengar, för det ända jag behöver köpa är saker till bebisarna.. typ mat, blöjor och allt sånt. Och hon lagar fortfarande mat till mig och sånt där, vilket är sjukt snällt av henne att ens låta mig bo kvar hemma trots två skrikande bebisar, haha :) Men jag och anton ska ju flytta ihop till en egen lägenhet efter ett tag, vet inte hur länge.. men det får vi se!
Puss på er ♥

Kommentarer
Postat av: Hasime

det låter bra faktiskt =) snällt av dina föräldrar att du får bo kvar =) Hoppas att allt kommer att gå bra =)



puss o kram ♥

2011-01-14 @ 15:43:30
URL: http://hasimegashi.blogg.se/
Postat av: c

hoppas det funkar mellan dig och A.

skulle vara tråkigt om erat förhållande inte funkade och ni redan flyttat ihop? är det inte lite riskabelt, eftersom små barn också tar åt sig av föräldrarnas bråk..

puss!

2011-01-14 @ 20:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0