herregud..

vad är det med dig människa?
"jag har inga barn, jag känner mig för ung för det men jag vill verkligen ha det i framtiden och jag tror mycket väl att jag kommer ge fan i om jag sätter på ungen blått eller rosa, jag kommer antagligen att välja kläder som jag tycker är fina. varför tror du att flickbarnet inte ska få ha blått? alla flickor kanske inte vill vara små och söta och rosa, självklart när hon kommer in i den åldern då hon själv vet vad hon vill ha så får hon välja rosa, vilket hon antagligen kommer att göra om hon föds i samma generation som dom som har föräldrar som tänker att flickor ska ha rosa puttinuttiga kläder, för hon vill väl se ut som sina vänner då."
Ja, varför skulle det vara fel på tjejer som har rosa på sig? Det är typ det du försöker säga nu. Och väljer man att sätta på sitt barn "killkläder" dvs blått osv.. så kommer barnet bli utpekat när det blir äldre, eftersom det säkert då kommer bli en "pojkflicka". Och nej, alla flickor kanske inte vill vara små och söta och rosa men så länge dom inte har något att säga till om så tror jag inte dom bryr sig heller och då är det MITT VAL! Sen om dom vill använda "killkläder" när dom blir äldre och kan tycka till själva så får dom såklart ha det?

Kommentarer
Postat av: Therese

Tycker också det är överdrivet att få en massa reaktioner på sånt där.

Ville bara säga det :)

Lycka till med bebisarna!

2011-01-17 @ 16:54:05
URL: http://www.gladjedalen.bloggagratis.se
Postat av: emmy

Håller med dig Amanda, det finns en anledning till att tjejer, de flesta, vill ha rosa? You just facing the truth. Ska du klä de i 'pojk' kläder bara för att?? De kmr bli utkollade? Iaf tills de får välja själva:) du kommer bli en bra mamma, hoppas det fukar med din pojkvän!

Kram

2011-01-18 @ 21:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0