Ska jag amma?

Många som har frågat mig. Och nej, det skall jag inte. Det skulle bli alldeles för svårt och ta upp all min tid, eftersom det är två bebisar. Det hade säkert funkat, men jag ska ge ersättning. Då kan jag också få hjälp av min pojkvän eller mamma att mata en bebis, vilket inte går om jag skall amma. Så det är den smartaste lösningen för mig.. Vissa anser det som onödigt, bröstmjölken är ju gratis? Ja, det är delvis sant.. Men nu har jag valt att lösa det såhär, och det kommer bli toppen! :)
bild från google.

Kommentarer
Postat av: tovesegnablogg.blogg.se

tack:) kul med tvillingar.

haft en bra dag?

2011-01-19 @ 23:31:05
URL: http://tovesegnablogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Ett tips, börja köp på dig ersättning nu. Den är inte billig! :P

2011-01-20 @ 09:46:52
URL: http://malinmasken.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men du kan ju också pumpa ut mjölken, För då slipper ni köra på ersättning. Förstår ju att de skulle vara as jobbigt att behöva amma båda två.

2011-01-20 @ 12:47:31
URL: http://jennyygutemyr.blogg.se/
Postat av: Angelica

Amma ett barn i taget. Alltså, att de får turas om varannan gång med bröstmjölk och varannan med ersättning! Bröstmjölk är jätteviktigt och gör att dina barn får antikroppar mot infektioner och sånt vilket inte ersättningen gör. Varenda droppe de kan få är värdefull. Jag råder dig iallafall att försöka amma de första dagarna då råmjölken är så nyttig. Lycka till

2011-01-26 @ 04:02:59
Postat av: Rosahjärtan Gravid i v. 39

Bra beslut! Då kommer du ha tid/ork att njuta lite oxå! Jag hade själv aldrig ammat tvillingar! Jag gav ersättning till min tjej de första dagarna då hon var hungrig & mjölkproduktionen var noll, sen ammade jag ca 3 mån innan jag gick över till ersättning, vilket bara kändes som en lättnad! & nej hon har inte varit sjukare än helammade barn, snarare tvärtom! Lycka till! Kram

2011-01-26 @ 05:27:51
URL: http://rosahjartans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0