Rebornbebisar

Hej!
Tänkte skriva ett inlägg angående rebornbebisar, och för er som inte vet vad det är (visste jag inte heller förrens idag) så är det en verklighetsbaserad docka. 
En läsare skrev till mig idag och berättade att hon hade en rebornbebis och nu är hon gravid med en riktig så hon undrade hur hon skulle göra osv.
Jag säger bara såhär till dig vännen:
Visst att din reborndocka/dotter eller vad man ska kalla det är menad att vara så lik en riktig bebis som möjligt så är det såå långt ifrån. Du kan säkert tycka att det är jättelikt en bebis. Men jag vill absolut inte vara elak nu. Men behåller du barnet i magen så kommer du verkligen inte ha tid med Mimmi (hennes reborn) iaf inte om hon nu kommer vara "liten" föralltid. Ett riktigt barn växer, mer än 3 cm på en livstid. Den ändrar humör, alla bebisar är liksom olika.. Kanske du får ett barn med kolik, och måste vara vaken hela natten, då kommer du märka skillnaden på Mimmi och din nya bebis. Jag skulle inte gämföra din rebornbebis med att skaffa barn, eller att känna om du är mogen på det sättet.. Utan jag tycker du ska känna själv om du är mogen att skaffa barn, då en (har sagt det 100 gånger nu) docka är så långt ifrån verkligheten. Tänk NOGA igenom ditt beslut. Du är ändå bara 15 år gammal.

Så ser mimmi ut.
HÄR kan ni läsa hennes blogg.

Vad tycker ni om rebornbebisar?

Kommentarer
Postat av: Anonym

äckligt

2011-06-21 @ 22:36:24
Postat av: Mamma till wilma 6 månader och en i magen

Jag tycker nog det är ganska sjukt och barnsligt att leka med dockor när man är så pass "vuxen" men sen är jag även lite gammalmodig av mig. Men förstår mig verkligen inte på charmen att "ta hand" om dockor när man kan ta hand om riktiga barn istället.

2011-06-21 @ 23:06:21
URL: http://mittlivsommamma.myshowroom.se
Postat av: Hanna

kan du länka bloggen???

2011-06-22 @ 00:09:37
Postat av: Mami

Usch, jag tycker det är sjukt... den ser konstig/läskig ut, det är en docka lixom...

2011-06-22 @ 08:25:42
Postat av: Jenny

Usch, Jag har skrivit ett inlägg på min blogg förut om reborn bebisar..Jag tycker de e sjukt.. Och denna tjej e inte 15.. Hon har gått ut med att hon är 19 år på någon blogg men hon hade bilddagboken ett tag och där var hon 12..Så tror inte du ska lita på denna person så mycket :-( Jag tror iallafall de e samma person..För den jag vet som ändrar sin ålder hela tiden bor på Åland och heter Elin och hade en "dotter" som hette mimmi..

2011-06-22 @ 11:21:02
Postat av: Zarah

Hej.

Kan någon vara snäll att informera mig syftet med en reborn? Hur fungerar dom?

Är dom som vanliga bebisar som äter, bajsar och kissar eller hur funkar det?

2011-06-22 @ 11:48:34
Postat av: Anonym

läskigt!

2011-06-22 @ 14:48:03
Postat av: Viola

Rebornbebisar är utmärkta för barnsugna barn att öva på tills de är mogna nog att skaffa egna när de blivit vuxna. Men det är en oändlig skillnad på ett verkligt barn och en docka och tvekar man ens inför den uppenbara skillnaden så är man inte mogen nog att bli förälder.

2011-06-25 @ 23:09:20
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Linda

Dem ser läskiga ut eftersom dem liknar en riktigt bebis i utseendet, men personligeheten ändrar sig från bebis till bebis, vissa barn skriker nästan hela tiden och vissa barn skriker knappt alls.



Mognaden kan inte räknas på hur man tar hand om en docka, dockan kan man ju ändå stänga av om man inte orkar ta hand om den längre.

2011-06-26 @ 14:06:25
URL: http://tydio.blogg.se/
Postat av: maja

Hej det är ju sjukt hur dom gör det.

2011-12-09 @ 15:48:41
Postat av: maja

hej jag vill veta vart det finns billiga reborn dockor runt 2000 1000 kr snälla hjälp om du vill

2012-03-16 @ 19:41:01
URL: http://bergvik

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0