Tankar kring skolan

Hej alla söta bloggläsare!
Kul att ni svarade på dagens fråga :)

Satt och tänkte lite idag, på skolan.. Hur det ska bli med den. Förut har jag ju alltid varit fast besluten med att börja hösten 2012, vilket egentligen är mest praktiskt. Då går barnen på dagis och jag har körkort. MEN, idag satt jag och tänkte.. Orkar jag verkligen vänta ett år till, vill jag verkligen det? Och det vill jag såklar inte! Och jag har ju tänkt söka till frisörlinjen, så jag mailade rektorerna på donnergymasiet och gute, så får se vad dom svarar. Min tanke är då att plugga på distans (alltså hemma) och sen va i skolan när dom är i salongen. Och dom är ju inte där varje dag, så att för MIG tycker jag det låter som en helt superidé! Min kompis Linnéa ska också gå på frisör, och hon har ju barn också och vi är kompisar, så skulle ju vara helt perfekt om jag fick börja med henne i samma klass! :) Men det är ju inte jag som bestämmer. Har en känsla av att det inte kommer funka, att dom kommer svara "Nej, det går inte". Frisör är ju en väldigt praktisk linje och man behöver nog vara där en del för att lära sig. Gute kommer ju (nästan säkert) säga att det inte kommer funka, medans donner är lite slappare med sånt, känns det som. Men vi får se! Hoppas verkligen, nu när jag "ställt in mig" på det. Det kommer ju säkert bli tufft att plugga på distans i höst också, när jag förmodligen kommer vara hemma själv på dagarna och sådär med tjejerna, men det blir att plugga när dom sover middag & går och lägger sig på kvällen, no rest! Men sånt är livet. Jag vill ju såklart något med mitt liv, (förutom mina barn, som är helt fantastiska) jag vill ju ha ett jobb, en utbildning. Det vill ju alla, även om man har barn eller inte så tycker jag att man ska ha den möjligheten. Funkar det inte att börja i höst så får jag ju börja om ett år, alltså.. hösten 2012. Skolan är ju alltid kvar, om man säger så ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0