Preventivmedel..?

Idag är jag pigg som aldrig förr! Dom åt bara EN GÅNG inatt klockan halv 3, sen vaknade dom halv 6 och då fick dom varsien flaska sen somnade dom igen och sov fram till halv 10. Så jag passade på att sova då också, superskönt! :) Idag är mamma hemma med mig och snart ska vi ta en prommis med vagnen till affären och sen klockan 2 kommer min bvc sköterska på ett hembesök då vi skall väga dom små liven :)
Maaagen! saknar den lite. JAG SOM SA ATT JAG ALDRIG SKULLE SÄGA SÅÅ?!?!?!
Juste fick en fråga. Och mitt svar på den är att jag blev gravid för att jag inte använde några preventivmedel. Nu funderar jag dock på att sätta in en spiral. Någon av er läsare som har det? Eller kan ni rekomendera något annat, typ p-ring, p-stav osv.. P-piller funkar inte, jag suger på att ta piller & när jag hade det för något år sedan så glömde jag bara bort att ta dom hela tiden, så det fick liksom ingen verkan.

Kommentarer
Postat av: MaddhPaddh

jag har levonova spiral :) funkar bra fast mensen försvinner helt :/ iallafall för min del

2011-03-17 @ 12:50:17
URL: http://maddhpaddh.blogg.se/
Postat av: Miia mamma till My

Jag har hormonspiral. Mensen försvann efter ca 6 månader men har små blödningar då å då. Och när man tar ut den ska allt komma igång igen som vanligt sa min bm iallafall.

Postat av: Kimmie

Jag har P-stav och den har funkat kanon, jag har mens ca var tredje månad och det är underbart. Mensverken försvan en del med. Hoppas du hittar något som passa dig.

2011-03-17 @ 15:23:58
Postat av: Linn

Jag har en kopparspiral (utan hormoner) och det är det bästa jag gjort!:)

2011-03-17 @ 22:11:11
URL: http://linnromell.blogg.se/
Postat av: jessica

jag rekommenderar p-plåster



googla evra p-plåster så får du mkt information om d =)

2011-03-18 @ 13:49:33
Postat av: Stéphanie Nordberg

jag kör med p-stav och har inte haft min mens sen 08 o tycker det är de bästa som finns faktikst ! :D lycka till med dina 2 små gumman :D <3

2011-03-18 @ 15:21:10
Postat av: mysan

P-ringen är fantastisk, sen jag fick den har jag jämnare hormonnivå vilket innebär att jag knappt har några humörsvägningar och min hy som förut var gräslig har oxå blivit jätte fin så den rekommenderar jag skarpt :)

2011-03-18 @ 15:45:40
URL: http://hildamanda.blogg.se/
Postat av: S

Kopparspiral!!!

Man slipper proppa sin kropp full av hormoner.



Fråga:

Ammar du fortfarande?

2011-03-18 @ 19:48:54
Postat av: julia

säger p plåster jag med, det är jättebra och du behöver bara byta en gång i veckan, man får små klisterlappar att sätta i kalendern så att du kommer ihåg att byta:)

2011-03-18 @ 21:04:04
Postat av: Emma

jag skulle inte tagit spiral, min lillebror ät spiralbran, så p-ring eller stav tycker jag :)

2011-03-20 @ 21:35:14
URL: http://emeaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0