Hur jag ska skilja på dom i framtiden

Jag kommer ju självklart att se skillnad på dom när dom blir lite äldre, bla annat på deras personligheter osv. Men för att göra det lite lättare för omgivningen, dvs min familj, kompisar och dagis så har jag tänkt att jag (frisören) ska klippa lugg på en utav dom och den andra inte. Det är faktiskt superviktigt att Yoanna och Yoline kan få ha sin egen identitet även fast dom är tvillingar och superlika! Hur kul skulle det bli för Yoline när Yoanna har gjort hyss på dagis och hon får en utskällning? Eller när dom luras, framför allt! (hehe) Nejmen, tycker faktiskt att det var ganska så smart av mig. För skulle ju inte bli så kul för mormor när Yoanna skrapar av nagellacket på stortån (pik till dig mamma), haha.


Vad tycker ni om min idé? Och hur viktigt tycker ni det är att få vara en egen person, trots att man är tvillingar?

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättesmart idé! och det är sååå viktigt att tvillingar får vara två olika personer faktiskt tycker jag.

2011-05-26 @ 15:31:56
Postat av: Stina

Bra idé!

2011-05-26 @ 16:09:13
Postat av: Linn

Din idé är bra:) Men när dem är äldre kanske dem ska klä sig annorlunda med? Eller hur har du tänkt?:) Jag har två kompisar som är tvillingar och superlika, ingen av dem trivs alls med det eftersom dem alltid paras ihop som en person osv. Inte så roligt kanske"/

2011-05-26 @ 16:43:46
URL: http://linnromell.blogg.se/
Postat av: lovis

det var en bra ide, men jag vet att du vill ha lika kläder på dom men du skulle ju kunna ha lika kläder fasst olika färger tex, Yoanna har lila och Yoline har rosa elr liknande?:P

2011-05-26 @ 17:01:11
URL: http://pinkonepice.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

jag tycker att du säger emot dig själv eftersom du sätter på dom identiska kläde :p

2011-05-26 @ 17:12:00
Postat av: Anonym

Har själv tvillingar och har sällan lika kläder. Om dom alltid är van med det kommer dom ju alltid vilja ha det. Då blir det ju konstigt o inte ha det. Jag tycker det är superviktigt att dom får vara egna o om dom alltid ska se lika ut kommer dom bli "dom" o inte sina egna för att man aldrig lär sig se skillnad. Hur sött det än är...

2011-05-26 @ 21:52:47
Postat av: Anonym

Har själv tvillingar och har sällan lika kläder. Om dom alltid är van med det kommer dom ju alltid vilja ha det. Då blir det ju konstigt o inte ha det. Jag tycker det är superviktigt att dom får vara egna o om dom alltid ska se lika ut kommer dom bli "dom" o inte sina egna för att man aldrig lär sig se skillnad. Hur sött det än är...

2011-05-26 @ 21:53:32
Postat av: Anonym

dom kommer ju få en massa leverfläckar när dom blir äldre du kanske kommer se någon skilnad då :)

2011-05-26 @ 22:15:56
Postat av: Clara

Så länge dom är små & inte har någon egen uppfattning får du väl göra som du vill och det spelar väl inte heller dem någon roll, men när de växer till sig lite tkr jag att du ska lyssna på deras önskemål.

2011-05-27 @ 16:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0