jag svarar

Hej, du har verkligen två super söta tjejer och jag önskar er all lycka! Jag tänkte fråga dig vad för slags förälder du har som ambition att vara, om det är viktigt för dig att ge dina barn sunda vanor (såsom mat och motion) och värderingar. Och om det är viktigt för dig att vara en bra förebild. (Rökning osv) Detta kan låta provocerande och elakt (Vilket inte är min mening) och du bestämmer så klart själv över rökningen men tänk på att barn härmar efter vuxna och att det själv kan vara svårt att säga att ens barn inte skall röka om man själv gör det. Sedan medför ju rökning risker för cancer samt det faktum att ens hud tar skada och man "åldras i förtid".Den viktigaste aspekten av alla när det kommer till rökningen är faktiskt den att barn till rökande föräldrar lättare och oftare drabbas av hals och öroninfektioner (Vilket jag själv drabbades svårt av som liten och även nu i vuxen ålder pga att min mamma röker)

Hej M! Absolut får du ha dina åsikter osv. Jag har tänkt att för att kunna ge mina barn någon hobby, så ska jag sätta dom på barndans när dom är små. Och godis på lördagar osv! Och ang rökningen, jag vet att man åldras i förtid och allt det där. Men när jag var ung och dum så valde jag att börja röka, vilket var hur jävla dumt som helst. För nu när man har börjat så har man ett beroende, och det är skitsvårt att sluta. Jag blåser heller inte rök på Yoanna och Yoline ;).

Kommentarer
Postat av: Emma

Tänkte bara angående ditt svar om rökningen att du inte blåser rök på barnen. Cigarettrök sätter sig i håret, kläderna och på huden så barn kan faktiskt påverkas ändå. Och det är värt att tänka på. Menar heller inget elakt med att skriva detta, du gör precis som du vill. Men som sagt, värt att tänka på :)

2011-11-11 @ 07:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0