Blandade känslor

Känner att jag har lite panik när det gäller flytten. Visst, jag har inte planerat att flytta förrens någon gång i december. Men ändå.. om jag o gurra ska flytta ihop så får jag inte längre underhåll av honom vilket betyder att jag måste ha ännu mer hjälp från soc. Och den här månaden ska jag betala hyran!! Jag har ca 9000 kr att leva på i månaden och nu ska 6 av dom gå till hyran! Jag behöver ännu köpa köksbord & stolar, sängram, tv, data fixa internet o allt sånt där. Känner bara mig så jävla stressad. Men ska på möte hos soc den 20e så får prata med henne då! 

En bra sak då.. Jo, fick hem papper på lägenheten och i pricip heeela lägenheten ska målas om (så som jaag vill ha det!) och byta golv och nya luckor osv. SKITGLAD!! Och jag behöver inte betala ett ända öre, utan gotlandshem står för det om lägenheten ser helt trash ut. Nice! :D Det skulle likagärna kunna va hyfsat snyggt där inne och nyrenoverat men ändå inte min stil, och då skulle jag antingen få leva med att de ser fult ut eller betala fritt med pengar. Så jag är svinhappy att hela lägenheten ska göras om! Wooohuuuuu! 

sååååå glad som yoline på bilden är vi! hahaha-ha..ha

Kommentarer
Postat av: emelie, melvins mamma

du får normen av soc varje månad.. sen kan du söka ett bidrag jag inte minns namnet på, som innebär att du får pengar att köpa allting för, det an dock bara sökas en gång för sen ska man ju ha alt det där man behöver som sängar, köksbord and so on.

2011-09-09 @ 14:20:51
URL: http://onlyems.blogg.se/
Postat av: Emmasc

Du får hålla koll på blocket, ibland skänker ju folk bort saker eller säljer billigt.. Ska han inte jobba om

Ni flyttar ihop?

2011-09-09 @ 14:29:25
URL: http://emmasc.blogg.se/
Postat av: Zarah

Du kan söka möbelbidrag vid soc.

2011-09-09 @ 16:12:02
Postat av: Anonym

Men du får väl underhåll ändå? Han har ju inte vårdnaden väl?

2011-09-09 @ 16:36:18
Postat av: ida harju

"Jag behöver ännu köpa köksbord & stolar, sängram, tv, data fixa internet o allt sånt där."

de viktigaste tar du först så klart. Tv är INGET måste, internet är inget måste, data är inget måste. du måste ju lära dig att prioritera saker. mat och grejer till barnen kommer väl först? eller har du inte tänk på de? "prylar" kommer i sista hand.....

2011-09-09 @ 19:28:58
URL: http://idaharju.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0