Det var droppen

"Jag behöver ännu köpa köksbord & stolar, sängram, tv, data fixa internet o allt sånt där."
de viktigaste tar du först så klart. Tv är INGET måste, internet är inget måste, data är inget måste. du måste ju lära dig att prioritera saker. mat och grejer till barnen kommer väl först? eller har du inte tänk på de? "prylar" kommer i sista hand.....

Du är så jävla trög IDA HARJU så det är fan pinsamt. JAG SÖKER MÖBELBIDRAG hos soc av just den anledningen att jag ska ha råd att kunna försörja mina barn. Jag behöver såklart möbler i min lägenhet? Det är ju fan en självklarhet. Och istället för att handla upp "yoanna och yolines pengar" så söker jag ett bidrag hos dom, så dom kan hjälpa mig. 
Du behöver inte kommentera något mer för nu har du fått ditt svar. Egentligen är du inte ens värd mina ord för allt du sagt till/om mig och mina barn. Så du kan ta din jävla kommentar och svälja den igen, för nu vill jag inte höra ett enda jävla ord till från dig, för då tänker jag polisanmäla dig. Inte just för denna löjliga kommentaren, utan för allt du någonsin skrivit.. alla sms och allt på facebook. Så tagga lååååååååååååååååååååååångt bort från mig, mina barn och mitt liv nu TACK. Och ta detta mer än gärna som ett påhopp, så som du ALLTID ALLTID ALLTID gör emot mig.


(svar till sarah, nej denna ida är inte min syster.)


Kommentarer
Postat av: sofia

du är bäst amanda!!! den där ida verkar bara vara väldigt avundsjuk.

2011-09-09 @ 21:35:48
Postat av: Julia

så jävla bra skrivet. håller med dej! skit i henne för fan. hon klagar på andras liv för att hennes eget är så surt och de är så synd om henne så hon måste ta ut de på andra. hon är ba pinsam! :)

2011-09-09 @ 21:37:21
URL: http://juliaaljungqviist.blogspot.com/
Postat av: saarah

skriver du om din syster nu ?!

2011-09-09 @ 21:37:49
Postat av: Veronicka

Om hon nu inte gillar dig och tycker du är en stark tjej som klara av att ta hand om 2 barn och är så tog kan hon fan dra. Jag känner inte henne eller vet vem hon är men hon verkar vara avundsjuk på dig:) du är stark och jag älskar att läsa din blogg:-D

2011-09-09 @ 22:02:49
Postat av: louise

saarah är du trög eller?

2011-09-09 @ 22:19:51
URL: http://nyaalouiseee.blogg.se/
Postat av: frida muthas

jaa det är jävligt konstig att hon ska lägga sig i andras liv!!! då hon antagligen inte vet någe! ORK sånt folk!!!!

2011-09-09 @ 22:37:41
Postat av: ida harju

Sofia, avundsjuk? på vad? att inte ha pengar så man måste söka bidrag?? NEJ, skulle inte tro de! HAHA!

Julia: vet du ens vem jag är? NEJ, precis. jag lever ett gott och underbart liv med min dotter och min sambo. som har ett GRYMT bra jobb! tjänar mer än va någon av er någonsin kommer göra.



Amanda: möbler är viktigt, men TV, internet, dator. de kallar jag inte möbler!!

de är ditt "sociala" liv som du måste ha för du klarar dig inte ensam. du ÄR patetisk om någon som inte ens har råd att köpa dina egna grejer själv. jag har ALDRIG skrivit något elakt om dina barn, men OM dig, ja de har jag och de står jag för.

påhopp eller hot, polisanmäla eller inte. I don't care. jag har ALL rätt i världen att uttrycka min åsiker, SPECIELLT när jag tycker du gör fel i att festa som du gör. du skämmer ut "unga mammor" då du är en skit kasst förebild!

2011-09-09 @ 22:42:58
URL: http://idaharju.bloggplatsen.se
Postat av: H-Spector

Life is a bitch, you know what they say. Take care of your kids in your way, because when it all comes to the end, they'll take care of you in the old days.

2011-09-09 @ 22:53:16
Postat av: ina - 15 år och hjärtsjuk

Bry dig inte om henne, tänk på dom som tycker om dig och som du är en förebild för :)(tex mig)



Fortsätt kämpa jag vet att du klarar det :D



Kram från ina <3

2011-09-09 @ 23:36:38
URL: http://inaholm.blogg.se/
Postat av: elin

ida dra här i från! du har fan nått fel, hm och hur ska man kunna veta att din pojkvän har ett så bra jobb? hmm,,, nej du måste skryta och försöka vara bättre än amanda men jag kan säga att du ida är sjuk störd, och amanda är helt fantasktisk, och det är väll såklart man vill ha en tv, och jag skulle själv frågat soc om jag var i amandas sits, och ida, stackars ditt barn när hon får en jävligt elak mamma som du!!



Amanda, ida är bara avendsjuk på dig för att du har en så himla fantaskitsk mamma, och yonna och yoline kommer vara stolt över dig! kram <33

2011-09-10 @ 08:58:28
Postat av: Becca

Skit i Ida, hon kan dra här ifrån, spellar roll om man måste söka pengar för att kunna köpa möbler/tv eller vad du ska köpa, du gör de för ditt bästa och Y och Y bästa. Utan möbler, har Ida Tänkt att ni ska stå upp eller :S!!. Skit i henne, hon är inte perfekt alls som hon tror, hon hoppar på de flesta unga mammor, för att hon är AVUNFSJUK!



Amanda, du är en grymt bra förebild och en grymt bra mamma. Du gör de du tycker är bäst för tjejerna inget annat. Stå på dig, du är en grymt bra mamma

2011-09-10 @ 11:17:27
Postat av: Julia

nä känner inte dej, och ja tobbe kanske tjänar pengar som du lever på. har du själv något jobb? nej, du sitter bara där hemma och tycker synd om dej själv när toobbe är iväg. du är en nolla Ida

2011-09-10 @ 11:49:07
URL: http://juliaaljungqviist.blogspot.com/
Postat av: Julia

jag har följt din blogg ett tag amanda, och jag försöker själv få barn. Och visst, det finns saker i ditt föräldraskap som jag inte skulle göra, precis som med alla andra, alla tycker vi ju olika eller hur?

Men att någon hoppar på dig för att du vill ha möbler till din lägenhet, att du vill ha internet? Det är faktiskt 2011, utan internet osv så blir man ju för tusan utanför samhället, man blir ju utstött!

Det finns nog inte en enda person som skulle tro att du prioriterar en tv framför dina barn.

Stå på dig!

2011-09-10 @ 13:01:38
Postat av: Jet

hon tar alla tillfällen hon kan för att vända folk emot andra. Hon är den falskaste jävla brud jag någonsin träffat på! Du är inte den enda hon beter sig så mot, hon har gjort det mot MÅÅÅÅÅÅNGA andra. Innan hon fick barn såg man henne klänga på en ny kille på krogen nästan varje helg. Dessutom är det typ ingen som tycker om henne och litar på henne längre. Tänk hur många kompisar du har. Hon har inga vänner som litar på henne för att alla vet hur hon vänder allt det du säger emot dig. Im on your side!

2011-09-10 @ 13:09:58
Postat av: Sandra

Ida, det är nästintill skrämmande att läsa vad du skriver. För det första har du precis fått barn, och så vitt jag vet har du och din dotters far det ganska illa. Du anser att Amanda festar mycket, genom att läsa hennes blogg osv. JAG anser utifrån din blogg att du verkar vara en jävligt labil människa. Du har haft barn i två månader, och hugger redan på hur andra människor är som föräldrar. Du har väl ingen aning om hur det är att vara mamma till två barn? Du klarar ju förfan inte ens av att ta hand om ett, med tanke på att syrran din hjälper dig. Nu menar jag absolut inte att man inte ska ta till hjälp om man behöver, MEN heller inte klaga på andra som faktiskt också behöver hjälp. Jag läste ditt blödiga inlägg om att du har så svårt att be om hjälp osv. Det var patetiskt, för det inlägget var precis ett rop på hjälp. Men det skulle givetvis vara lite synd om dig. All cred till Amanda som är såpass ung och fixar det galant. Det här är en negativ grej med unga föräldrar, all jävla kritik. Istället för att hålla ihop, så hugger man om skitsaker. Och sen när blev det en "ful" sak att leva på socialbidrag? Det är väl väldigt bra att kunna få hjälp utav någon för att ha ett fungerande liv. JAG HATAR, människor som dömer. Speciellt människor som inte har rent mjöl i påsen själv. Så rannsaka dig själv lite, innan du klankar ner på andra. Ha en fortsatt trevlig dag.

2011-09-10 @ 14:02:04
Postat av: ida harju

Sandra: "så vitt du vet" ... hmm, vi har de skit bra. så tror inte du vet någonting.

och att jag inte klarar av att ta hand om ett barn? för att min syster kom ner och hjälpte mig...? är du helt fucking störd i huvudet!!!??

min syster va här i 2 dagar!! resten av tiden är jag helt ensam, så knip din äckliga käft fort som fan!! för du vet inte ett skit om va jag klarar av och inte! AMANDA har ALLTID hjälp, antingen av sin mamma , mormor eller samanta! är hon en dålig mamma för de eller? du motsäger dig själv och dina åsikter.

Jet: innan jag fick barn va jag singel, så jag kunde göra precis va jag ville, och jag klängde inte på någon ny varje helg, jag va inte ens på krogen varje helg. dom gånger jagva ute va jag med min killkompis. så du vet då inte heller vem jag är. och Amanda kan ha många vänner, jag har hellre några RIKTIGA vänner som inte snackar skit.

Julia: vadå lever på tobbes pengar? är du också helt störd eller? jag betalar all mat och grejer till Nova. Tobbe står för hyran så de jämnar ut sig ganska bra. så du har ingen aning om oss eller hur vi lever vårt liv.

Elin: stackar mitt barn som har en elak mamma. jag tar åtminstonde hand om henne 24/7. jag skaffar inte barnvakt och drar iväg på fjortisfester och badar topless...

2011-09-10 @ 15:02:07
URL: http://idaharju.bloggplatsen.se
Postat av: julia

lägg bara ner för fan. va fan är ditt probelm egentligen? gillar du att lägga dej i andras liv eller? va får du utav de? mår du bra av att klanka ner på andra eller? sluta lägg energi på att klaga på andras liv och ta hand om din dotter och din sambo istället. vaför få andra att må dåligt av hur du beter dig för? ingen vill höra din åsikt så håll käften Ida. du har klagat på så många nu och ingen har ens frågat om din jävla åsikt. jag förstår verkligen inte va de är som är så jävla kul med de? vill du framstå som den bästa mamman i världen eller när du håller på och skryter om hur mycket pengar ni har, att ni lever flott och de ena o de andra, va vill du få ut av de? du framstår inte alls som en bra mamma när du håller på och ger dig på andra som du gör. ingen ser upp till dig om du beter dig som en idiot. känner inte ens dig, men tycker så jävla synd om alla "unga" mammor som måste stå ut med hur du ger dig på dom.. tänk dig själv hur du hade mått för fan. låt amanda och alla andra va, håll din åsikt för dig själv istället så blir alla nöjda :)

2011-09-10 @ 16:25:39
URL: http://juliaaljungqviist.blogspot.com/
Postat av: Jet

Ida! Du blir fly fucking förbannad för att folk inte vet ett SKIT om dig och bara "antar" saker om dig genom att läsa din blogg. Som Sandra säger, rannsaka dig själv lite, eftersom det är EXAKT det du gör mot Amanda! DU dömer henne genom hennes blogg! Hon kanske skriver att hon festar oftare då hon får fler läsare och hon kanske vill att folk ska bli stötta av det hon skriver eftersom hon då väcker folks intresse för bloggen! Hon skriver fan inte hur hon behandlar sina barn när dom har stopp i magen och beskriver sina barns BAJS i sin blogg! Och hon skriver varje dag hur mycket hon älskar sina barn och visar också hur BRA hon är på att ta hand om dom. Du säger att du hellre har äkta vänner som inte snackar skit (börja med att skaffa såna först då) och det är precis vad Amanda har, och jag VET att hon valt bort många utav sina vänner för att ha en bra umgängeskrets som inte sprider rykten om henne, något du borde skaffa dig också. Sen vet jag precis vem du är eftersom vi festade förra sommaren och jag såg dig ganska ofta på krogen. Och det var då aldrig med samma "killkompis" som du beskriver, du var fan ute med alla möjliga och raggade på allt med K*K så käften själv idiot! Du har inget att säga till om när det gäller Amanda för hon håller sig till en o samma kille och ligger inte med vem som helst, och det har hon aldrig gjort, jag känner inte henne så bra men jag vet fan hur hon är. Så du kan gå och sätta dig i din ensamma lägenhet och vänta på din kille och inbilla dig att du har bra vänner. Du hade fan inte klarat dig utan Tobbe! Det är därför du inte kan släppa honom, han är den enda som inte bryr sig om hur FALSK du är. Och försök inte lura folk att du blivit annorlunda bara för du fått barn. Det visar du motsatsen till genom att klanka ner på andra precis som du gör med Amanda! Du ska hålla käften om hur andra tar hand om sina barn för du är fan inte perfekt heller! Det är så jäävla synd om dig för du knappt får sova och din unge har alltid ont i magen och skit! TESTA DÅ ATT HA TVÅ STYCKEN OCH SEN KAN DU KOMMA TILL AMANDA OCH KLAGA PÅ HENNE! Tur att hon har RIKTIGA vänner och en mamma som ställer upp för henne så att hon kan få en paus ibland då! För du hade FAN inte orkat två stycken så som du redan klagar när du har en! Så Ida, stäng din KÄFT!

2011-09-10 @ 16:50:44
Postat av: Josefine Söderlund

IDA du är pinsam. skulle nästan kunna fälla en tår för det är så synd om dig

2011-09-10 @ 18:12:13
URL: http://jossefine.devote.se
Postat av: Sandra

Ida, du är mig en redig lustigkurre. Jag citerar det jagtidigare skrev för att hjälpa dig lite på traven " Nu menar jag absolut inte att man inte ska ta till hjälp om man behöver." Bara av att läsa hur du uttrycker dig känns lite väl omoget för min smak. Menmen, It is what It is. Saken är väl inte så svår att förstå. SKÖT DIG SJÄLV, OCH SKIT I ANDRA. Hur kan du lida utav vad Amanda badar i eller inte, eller om hon nu festar. Ditt barn är lite yngre än hennes. När mitt barn var lika gammalt som ditt, kunde jag inte i min vildaste fantasi förstå hur mammor som hade ungefär lika gamla barn som mig kunde festa eller göra andra saker. Som JAG inte alls tyckte var passande. Men vi vänder på steken, huvudsaken är väl att du gör rätt med din dotter, och följer dem principer som du har. För jag tror vi andra mammor resonerar likadant. Sålänge barnen mår bra, och resterande utav familjen är nöjda finns det väl inga problem. Även om du häver ur dig din åsikt om Amanda, till Amanda. Så tror inte jag att du har så stor inverkan på henne. Sen skrev ju du i din blogg för ett litet tag sedan att du och Tobbe INTE var tillsammans. Därav mitt antagande. Men jättekul om det har löst sig. Familjen är det viktigaste man har i livet, och det är nog inte förrän man får egna barn man förstår vilken kärlek det är. Så jag hoppas du slutar ödsla din energi på saker som inte bör röra dig i ryggen, och sparar den till annat. Trevlig kväll.

2011-09-10 @ 18:45:24
Postat av: Julia

Amanda är awesome.

Ida..Ptja, där har något gått väldigt, väldigt fel.

2011-09-10 @ 22:00:58
URL: http://morsaplusbokmal.blogg.se/
Postat av: Jessika

Gisses vilka diskutioner. Tror ni ska sluta skriva allihopen, för de ni skriver försvarar sig den där ida med och trycker ner amanda ännu mer, lägg bara ner. vi vet att hon är sjuk i huvet och trycker ner amanda till botten utan anledning.

2011-09-11 @ 09:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0