fu

tack soc att jag får 4000 kr i möbelbidrag, väldigt generöst (?)
VET DOM HUR MYCKET MÖBLER KOSTAR NU FÖR TIDEN????? men ajaaaa...


uppdatering - svar på läsarfråga:
Hm... Men du, du kan inte räkna med att shoppa loss på nya grejer om du skall låta soc försörja dig. Du får helt enkelt nöja dig med Blocket-grejer, och köpa nya när du kan försörja dig själv. Det finns mycket fint på Blocket.
Nej, jag vill inte att dom ska försörja mig och tänkte inte heller "shoppa loss". Och absolut finns det fina grejer på blocket och jag har kollat där, men det finns inget på gotland, jag vill inte åka upp till stockholm för att köpa ett matbord. Och sen så sa soc till mig att dom tydligen inte kunde ge pengar till en sängram & nattduksbord för dom ger bara pengar till sånt man behöver, visst är det sjukt? Trodde att sängen typ var det viktigaste, eller förväntar dom sig att jag ska sova på soffan. Därför jag tycker att det var lite pengar, så jag får ju prioritera bort tex hallmöbeln nu bara för att jag ska kunna köpa det. Helt stört!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hm... Men du, du kan inte räkna med att shoppa loss på nya grejer om du skall låta soc försörja dig. Du får helt enkelt nöja dig med Blocket-grejer, och köpa nya när du kan försörja dig själv. Det finns mycket fint på Blocket.

2011-09-21 @ 17:47:29
Postat av: emelie melvins mamma

soc räknar som sagt med att man ska köpa begagnat, om du tittar på facebook i köp och sälj sidorna där kan du t.o.m hitta snygga möbler som skänkes. Önskar dig lycka till. :)

2011-09-21 @ 17:54:52
URL: http://onlyems.blogg.se/
Postat av: Emmasc

Jag förstår hur dom tänker.. Säng är nödvändigt men sängram är ju bara för fint. Pengar växer ju tyvärr inte på träd. Lycka till. Finns jysk eller ÖB på Gotland har dom mycket billigt

2011-09-21 @ 20:27:32
URL: http://emmasc.blogg.se/
Postat av: Anonym

du får väl köpa begagnade saker helt enkelt, du kan faktiskt inte räkna med att kunna köpa allt nytt, tyvärr..

Tycker du ska vara glad att du får pengar öht faktiskt.

Sänggavel kan du få för en 500 på ikea, matbord för lika mycket begagnat på loppis etc.

En soffa kan du få för en tusenlapp och byråer osv kan du få väldigt billigt. Man kan helt enkelt inte vänta sig att man ska kunna köpa grejer så att allt matchar och ser bra ut på en gång. det kan i princip INGEN vänta sig när de flyttar hemifrån första gången. Herregud det tog minst ett år innan jag hade kunnat köpa allt jag ville ha i min lägenhet!

2011-09-21 @ 20:44:58
URL: http://levafri.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kan ju säkert få lite saker hemifrån också. På loppisar hittar man superbilliga saker!

Det du får från soc borde du bara se som ett +, och inte ta förgivet..

2011-09-21 @ 22:51:44
Postat av: Amanda med Gustav

Shiet, att du ens får pengar till möbler är ovanligt generöst ska du veta :) Jag fick inget alls till sånt. Så va jäkligt nöjd över dina 4000 du ^^ Lever man på soc ska man ÖVERleva, inte ha det lika bra som en som jobbar :P Det är liksom grejen.. Överleva :P Mat på bordet typ! =)

2011-09-22 @ 11:44:12
URL: http://biggerbetteramanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0