barnens rutiner nu. 9 månader

06.00- vaknar och får en flaska ersättning
07.30- efter att ha somnat om vaknar dom nu, ligger i sängen och myser med mamma & pappa
08.30- får frukost, macka och yogurt
09.00- får på sig kläder sen massa bus & lek
11.30 - lunch, mat & efterrätt
12.00 - någon gång här sover dom middag, sen bus & lek :)
14.30 - mellis, gröt med sylt.
15.00 - mys & lek, badar runt den här tiden de dagarna dom badar (ca 2 gånger i veckan)
17.15 - fixa iordning dom inför natten, ta på pyjamas osv.
17.30 - en flaska godnattvälling
18.00 - sover, fram till 6 på morgnen igen :)

Meningen är att dra ut på när dom skall gå och lägga sig. förut gick dom och la sig klockan FEM varje dag, vilket är alldeles för tidigt. Men dom är ju så trötta. Och ändå sover dom fram tills morgonen då. Men ikväll är faktikst första gången vi testar att gå och lägga dom en halvtimme senare, inte mycket. Men man måste börja någonstans, annars kommer dom ju bli övertrötta. Sen om några veckor ska jag dra ut tiden till klockan 6 och sen halv 7. Och när dom går och lägger sig halv 7 så är meningen att dom ska äta middag vid 5 och sen få en flaska välling när dom ska sova vid halv 7 :) Väldigt bra rutiner enligt mig själv måste jag säga! Och mina flickor är sååå duktiga. ♥


kolla det här inlägget, där jag har skrivit om barnes rutiner när dom var 3 månader. och dom skulle ha mat var 3e timme även på natten! gud så jobbigt det var när man tänker tillbaka och då är deras nuvarande rutiner rena drömmen haha ;) kolla inlägget här: >inlägget<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0